Bacaan Suci Al Quran

Bang.. Jom Daftar Haji...tahun 2006..

Assalamuailaikum para pembaca yang dihormati,

Daftar lah haji dengan tabung haji. Ketika usia muda dan remaja, haji tidak pernah terfikir di fikiran saya walaupun saya tahu haji merupakan rukun yang kelima yang wajib atas setiap individual yang mampu. Saya ada buku account tabung haji, tetapi tidak pernah mendaftar untuk menunaikan haji. Alasannya mudah, tunggu cukup dululah, baru daftar.

Ketika itu juga, saya mempunyai banyak buku account yang lain seperti ASB, Maybank Conventional Account, Saham tanpa mengira kaunter halal atau haram, dan sebagainya sambil menikmati riba dan keuntungan daripadanya.

Setelah mendirikan rumah tangga pada tahun 2003, kami berdua terlalu sibuk dengan urusan duniawi sehingga salah seorang sahabat kami menceritakan kenangan manisnya ketika menunaikan haji. Beliau berubah character menjadi seorang insan yang semakin baik dan seimbang dari duniawi dan juga keperluan akhiratnya.

"Encik, kalau ikut giliran, encik insyallah akan pergi Haji tahun 2018"... pergggh... ini baru 2006... lupakan la kalau boleh pergi haji...itu pun kalau masih hidup..

Para pembaca sekalian,

Untuk Haji kita diterima oleh Allah, sumber kita mesti bersih dari riba dan halal. Saya bersyukur kepada Allah  kerana memberi kekuatan kepada isteri saya. Beliau banyak menyedarkan saya bahawa duit bukan segala- galanya. Semua account ASD, ASB, dll, saya tutup dan simpanan saya seterusnya saya salurkan kesemuanya ke TH. Saya sentiasa berdoa agar perbelanjaan haji saya pada tahun ini adalah yang sebaik-baiknya dan halal. Insyallah.

** Daftar dengan segera** Pastikan besok juga anda daftar di tabung Haji!





No comments:

Post a Comment

More tips and stories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...